Pages

Sunday, April 10, 2011

Tips Mengingat Ilmu

Hallooo smuaaa...!!!

Assalamualaikum. Fuh!~ rindu betul cik nin nak tulis kat blog ni. macam-macam sebenarnya cik nin nak tulis tapi tak sempat lagi nak menukilkannya di sini. (wow, ayat cik nin! ada macam gaya-gaya novelis tak? kihkihkih... ;p)

Ok, macam yang cik nin dah janjikan dalam entry lepas, (klik untuk baca) cik nin akan kongsikan tips untuk mengingat ilmu. Jadi, hari ni cik nin nak tunaikan lah janji cik nin tu...

Tips untuk mengingat ilmu ni diberitahu oleh orang yang sama dengan tips dalam entry yang lepas dan tips dia sangatlah mudah. Kita tak perlu makan ginko biloba, multivitamin, atau apa-apa je yang berkaitan dengan makanan penguat minda. Just amalkan baca 70 kali al-fatihah sehari sahaja. Senang je kan? Ye, sangat mudah. cuma perlukan sedikit kerajinan dan sedikit istiqamah je.

Jadi, sama-samalah kita cuba untuk amalkan ya. Mudah-mudahan ilmu yang kita pelajari mudah untuk kita ingati bukan hanya untuk exam, tapi untuk selamanya. InsyaAllah, amin... :)

p/s: entry ni lebih kepada ingatan untuk diri cik nin sebenarnya. tapi nak kongsi jugak dengan orang lain. apa orang kata? sharing is caring? haa...lebih kurang gitulah bunyinya. hikhikhik... ^_^


With love,

2 comments:

Hans Ismail said...

tq... share cik nina~~sgt bermanfaat..

Cik Nin said...

no problemo. sila2 ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...