Pages

Friday, November 26, 2010

Sekadar Keturunan Je ke...?

assalamualaikum...
hallooo smua...
ha...lama btul aku tak update blog ni. serius lama! padahal dh macam2 jadi kat diri aku. cuma tak bercerita je dlm blog ni. almaklumla... penyakit ma aku menjadi2... virus M sdg giat menular dlm bdn. tu yg x update2 tu. ni dh cuti, bru rasa ade mood skit nk jengah. hehe...

korang watpe cuti ni? aku xde ape yg spesel pn... biasa2 je... tp skrg ni tgh tgk tv. bestla plk cter die. tjuk die Ku Mohon dlm slot cerekapilihan kat tv3.
cter die pasal seorang model non-muslim bru convert to islam.

tp ape yg aku nk share ialah, dlm cter ni nmpk sgt org islam yg mmg asal islam sejak lahir sndiri yg tak mengamalkan cara hidup islam apatah lagi nk membimbing atau menggalakkan saudara baru mengikut dan mengamalkan cara hidup islam. islam yg kita pegang skrg ni kebanyakannnya islam keturunan dan bukannya islam yg dihayati.
smoga kita x menjadi golongan islam yg hanya pada nama tetapi jadilah islam yg benar2 mengamalkan islam. insyaAllah... amin...
pesanan ini khas utk diri aku yg sememangnya byk sgt dosa yg telah aku buat. huhu...

k, tu je la kot utk entry kali ni.

akhir kata,

"kita tak perlu jd org lain, tapi kita boleh jd org yg lebih baik"

da~~ ^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...