Pages

Friday, April 30, 2010

ceria kembali menerjah

hallooooo....
assalamualaikum...

ha...ingt lg x post aku sblm ni...?
tntg cabaran2 idup yg aku lalui n prasaan2 aku yg bercampur baur? ewah! dh mcm ayat dlm rencana ape dh kn. hehe...

dlm entry aku kali ni(yg spatutnya aku tulis ahad lps), aku nk cter psl cabaran idup aku yg dh selesai n skarang aku dh leh kembali senyum seikhlas hati mcm biasa.
alhamdulillah... ssungguhnya Allah 2 mmg Maha Mengetahui.... =)

korang nk tau x? (xnak tau pn xpela. aku nk cter gak :p)
sebaik je aku tulis entry aku yg tjuk die "T Underscore T" tu mggu lps (tyme wktu pg), tghri 2 jgk 'mslh' aku 2 slesai.
mcm mn cara aku slesaikn, xperlu la kot aku cterkn kat cni. tp ape yg aku nk tekan kan kat sini ialah betapa pentingnya kejujuran n ketulusan dlm sesuatu perhubungan. tak ksh la hubungan persahabatan, kekeluargaan, percintaan n ape2 je la.
jujurlah n teluslah pd smua wpun bnda 2 pahit utk kte luahkan supaya masalah yg kecik tak b'tmbah bsr n supaya smua pihak mndapat 'kemenangan'. n pringatan utk diri sndri jgk, klau ade org nk trus terang dgn kte, dgrlah n trima lah dgn hati yg terbuka tak kisahla baik atau buruk bnda 2 sbb kjujuran 2 lg pnting. bayangkan klau org 2 nk cuba jujur dgn kte tp kte dh 'tutup' pntu kejujuran die awal2 lg dgn tak endahkan ape yg dia nk cakap atau kita dh hakimi dia sblum dia cakap, tak mustahil lain kali dia akan sntiasa tipu kita n tak nak lg jujur atau telus dgn kita. kpd yg sentiasa memahami n bersifat terbuka, tahniah diucapkan. aku bgga dapat jd sebahagian dpd hidup org2 mcm ni... ^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...