Pages

Saturday, April 24, 2010

T UnderScore T

salam,
agak2 korang paham tak ape yg aku tulis sbgai tjuk kat atas tu? klau paham bgusla... tp klau tak paham, takpela... lbh baik kot klau korg tak paham sbb aku taknak korang pun terpengaruh dengan tajuk aku tu. klau korang ceria, bersyukurla dan teruslah ceria sbb tu adalah salah satu nikmat terbesar yg Allah kurniakan kpd kita. tapi klau kurang ceria tu, carilah jalan utk ceriakan diri spy masalah yang kita alami tak terbeban pada diri kita. jangan jadi macam aku... luar senyum, gelak ketawa.... tapi dalam hati... Allah saja yg tahu. aku tak bercakap tntg ape yg aku sering alami tapi aku tgh ckp tntg ape yg sdg aku alami.

aku nk cter hujung pangkal nye pn tak tahu nak start mcm mn. tapi yang aku tau, skrg ni mulut aku lg berat dr badan aku. sm jgk dgn hati aku lg berat dr hati gajah. aku tak tau nak hadapi bnda ni mcm mana lagi. bak kata org tua2 yg sememangnya dah tua, diluah mati emak, ditelan mati bapak. dah tu aku nak watpe? kulum je la.... tak luah, tak telan. tapi slama mana aku dapat bertahan nak kulum benda lama2 dlm mulut? mau terkeluar atau tertelan jgk kn? takdenya bnda tu tetibe nak ilang otomatik je dlm mulut aku. btul tak? dah tu, ape yg aku leh wat utk tak kulum bnda tu lama2? hmmm....

skrg ni aku hny mengharapkn miracle terjadi. atau lbh tepat lg aku m'hrpkn kuasa Allah yg akan mengubah sgalanya mengikut kehendak-Nya. aku percaya pada ayat dlm surah yasin, bila Dia kata jadi, maka jadilah.... aku amat2 berharap dan bergantung pada-Nya skrg ni. dah takde org lain dah yg leh slamatkn aku. Dia je la yg boleh melapangkan dada aku ni... aku penah terbaca salah satu ayat dlm al-Quran yg menyatakan, kadang2 perkara yg kte suka bukanlah yg terbaik utk kita pd pandangan Allah. begitu jugak sebaliknya dgn perkara yg kita tak suka. sememangnya aku hny la insan yg lemah n tak kan sesekali tahu percaturan-Nya mcm mn... mgkin baginya inilah yg terbaik utk aku wpun aku berat nak hadapinya... klau benar ini yg terbaik utkku, aku redha ya Allah... cuma aku berharap agar ko lapangkanlah dadaku ini dengan m'dtgkn ilham kpdku alasan yg kukuh mengapa aku harus m'hadapinya...

~enina, insan yang berserah~

2 comments:

islia said...

huhu..npe kisah kite cm same situasi je nina?
insyaAllah..smga yg Maha Esa memudahkn sgla p'jlnan kite..stp yg Dia bg kat kite,pst ade hikmah d sebaliknye..jika Dia mahu jdkn kite seorang yg bek,dia akn sllu bg dugaan yg akn sllu mengingtkan kite..semoga hati kite t'buke utk menerime sgla ketetapanNya..

3N1N4 said...

huhu...
yeke e?
hmm... mgkin sama...tp x srupa kn? hehe...
aah, btul ckp e 2...
smuanya psti ade hikmah.
klau die x uji kte, kte pn xtau tahap keimanan kte kat Dia mcm mn. btui x? =)

tp alhmdulillah e, nina pny dh settle.
hrp2 e pn sama.... ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...