Pages

Thursday, June 30, 2011

Wa Tabik Spring Sama Lu La Bro!

Assalamualaikum...
waahhh... agak rock bahasa di tajuk tu. kan kan kan? hehe... tapi itu lah yang cik nin boleh katakan sebaik je dengar cerita dari seorang kawan kat tempat kerja cik nin yang baru je habis berkursus di shah alam. Ceritanya macam ni...

Pada suatu petang yang damai, sedang burung riang berkicauan... eh. silap. bukan bukan. semula semula.

Masa kawan cik nin berkursus selama empat hari di shah alam, dia berkenalan dengan seorang lelaki yang dipanggil Abang Wan yang agak baru mendirikan rumah tangga. Baru tak baru sangatlah. lebih kurang nak kat setahun jugak kot. Perkahwinan dia mungkin sama macam orang lain tapi apa yang menarik cik nin nak cerita kat sini ialah cara dia dapatkan duit untuk kahwin. Percaya atau tak, abang wan dapat kumpul duit untuk kahwin sebanyak RM 20 000 hanya dalam masa 6 bulan! dan apa yang lebih memeranjatkan lagi, selama 6 bulan tu, abang wan buat 4 pekerjaan sekali gus! gila tak gila?! haha... berapa kerat manusia je yang sanggup buat macam tu. nak kahwin cepat punya pasal dengan duit sendiri, sanggup dia buat semua tu. memang tabik spring la wa cakap lu... bertuah sangat siapa yang jadi isteri dia tu kan. kalau cik nin la...memang terharu gler! hohoho...

bila kitorang tanya, apa 4 pekerjaan yang dia buat tu. kawan cik nin kata, pagi sampai petang dia kerja tetap macam orang lain. malam berniaga tapi cik nin terlupa pulak dia berniaga apa. hari sabtu pulak dia pergi JB ambil baju bundle n keesokannya jual kat pasar malam. pergh! kerja 7 hari seminggu tanpa cuti dan rehat yang cukup. memang ternganga la bila kitorang dengar. huhu... tapi worth it la kan? ;D

harap-harap lepas ni ada lah lagi ramai lelaki yang sanggup bersusah payah macam ni untuk sunting bunga di taman. kalau tak jadi sehebat macam ni pun, tapi menghala ke jalan lebih kurang macam ni pun ok dah. ikut kemampuan masing-masingla. kesihatan pun kena jaga jugak kan? yang penting usaha. bukan takat kata nak kahwin je tapi usahanya tarak. cian kat cinta hati tu dok tunggu lama. huhu... piece~ ^_^v

With Love,


Jangan malu jangan segan, like la kalau suka

8 comments:

misz myza said...

kan.... kalo lah ramai lelaki sggup buat mcm 2, confirm rmi makwe2 malaysia kawen awl kn... xde la tggu si pakwe yg asik nk kumpul duit baru kawen..

cik pulau said...

wahhhh....
nak carik laki macam tu lah..
hahaha

PReDicToR said...

wahh bertuahlah badan....

tp kan i curious nei, cik nin asyik citer pasal kawin je, ade ape2 ke?

fahmie firas said...

Best Entry Ni
Salam kenal,
nice blog,
done following you,
Kalau free jemput singgah ke blog saya,
Bagi komen and nasihat ok.
http://fahmiefiras.blogspot.com/

Ajeyy Rawk said...

salam ziarah :)
jemput laa datang jenguk entry terbaru saya yer .. :D

http://ajeyyrawk.blogspot.com/2011/08/hasil-edite-gambar-dengan-picnikcom.html

Iwase Kenzo said...

peh... nk gak kawen cpt! ahahahhaha
p/s sry x dpt dtg open house.

Cik Nin said...

@misz myza> betul, betul, betul. (gaya upin ipin. hehe..)

cik pulau> haaa... sila sila. cik nin doa semoga cik pulau dapatla laki mcm tu. ;D

fahmie firas> thank you.. insyaAllah,i'll come to ur blog =)

ajeyy rawk> ok, insyaAllah. thanx for visiting here =)

@iwase kenzo> ko mmg... smpai hati... huk3...

Cik Nin said...

predictor> xde ape2 la. sekadar cerita je.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...