Pages

Sunday, March 7, 2010

Jom Check Balik ;)

In the name of Allah, the most gracious most merciful,
Assalamualaikum... =)

Esok insyaAllah aku n kwn2 akan adekn program dgn plajar2 skolah rendah. (Esok ke? bkn dh msuk 7 hb ke skrg? mknanya hari ni la. huhu... ah, tak kesahla. Janji tarikhnya 7hb. ngee~~)

(K, smbung cter ;p)
Stakat ni mmg byk sgt dugaan spnjg nk jayakn program kali ni; dari awal, smpaila ke hujung2 td (tyme rehersal).
Aku pelik dan tertanya-tanya, nape la byk sgt dugaan yg dtg sedangkn tyme buat program sblm ni (dgn bdk2 cos aku je) ok je.... malah sgt2 dipermudahkn dari awal smpai akhir. alhamdulillah sgt. sujud syukur kepada Allah. tp kali ni ntah mana silapnya... aku pn tak tahu...

aku cuba muhasabah diri... merenung klau2 ade kekhilafan yg kami lakukan.

mgkin program hari 2, berkat anak2 yatim yg kami jmput. (bkn stakat anak yatim, bakal2 tahfiz pulak tu.. n dh ade yg tahfiz pn) jd Allah permudahkan sgala urusan. mungkin la... tp ade btulnya. n rsnya, sgt byk btul nya... =)

but i think that's the only part of it.

aku rs (pd pndpt aku je la), ade perkara lg 'besar' that we hav 2 check back.
It is about our niat. aku xnak la tuduh sape2, tp mgkin ('mungkin'; pd pendapat aku je k...) ade di antara kami yg buat program kali ni tnpa niat yg btul. skadar untuk dptkn mrkh pnuh utk kursus ni n bukan buat ikhlas kerana Allah. Jadi Allah dtgkn byk ujian supaya kami smua sedar n btulkn niat masing2 dlm berprogram.

Mungkin juga Allah sengaja datangkn kepahitan sblm Dia bagi kemanisan. Sape tahu? ;)

Ape yg aku harapkn, smoga ade penambahbaikkan pada esok hari n smoga program kami berjalan lancar dari awal smpailah bdk2 skolah 2 slamat smpai ke rumah masing2.
Dan semoga Allah memberkati program kami ini. Amin....

"Live well or live hell... We choose"
^_^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...