Pages

Monday, January 9, 2012

Petua Melentikkan Bulu Mata Anak

Kalau kome semua nak tahu, cik nin ni sebenarnya seorang yang suka sangat tengok bulu mata orang yang lentik. Al-maklumlah... bulu mata cik nin ni tak berapa nak lentik. Takut nak tumbuh gamaknya. Tu yang terbantut tak lentik-lentik tuh. Haha... Tapi nak buat macam mana kan, bukan salah ibu mengandung pun. ;D

Petua untuk melentikkan bulu mata anak ni cik nin dapat dari ibu kepada salah seorang anak murid cik nin. Baru je dia bagi tadi. Haa... Fresh from the oven la kiranya ni... (*fresh la sangat... padahal dah beberapa jam berlalu dah. kuikuikui)

Kenapa cik nin sebut perkataan 'anak' tu sebab kalau nak buat untuk diri sendiri macam dah impossible je. (*kalau nak tahu kenapa impossible, kita tengok petua tu nanti) So, yang still possible ialah kita buat kat anak kita. So kira all right lah kan. Cik nin takde bulu mata lentik, tapi anak cik nin ada. Hari-hari boleh tenung bulu mata tu. Tak yah nak usha orang lain dah. hohoho...

Okay, caranya sennnnaang saja. Bahan-bahan yang diperlukan ialaaaaahhhh.... SUSU IBU!!! haha... 

Eh. ingat cik nin main-main ke? Betul la... susu ibu je kita perlukan. 
Masa anak kita baru je lahir, atau sepanjang kita masih menyusukan dia, kita amalkan sapu susu ibu pada bulu mata anak. Ala-ala macam pakai mascara tu... Tapi guna jari je lah. InsyaAllah, bulu mata anak akan jadi lentik. 
(*maksud 'ibu' kat sini ialah ibu kepada anak/bayi tu. Kalau bayi/anak yang kita nak buat tu anak kita, faham-faham lah yek susu siapa yang nak kena guna. hehe...)

Sebelum ni cik nin ingat bulu mata lentik tu sebab keturunan je rupanya boleh pulak tukar-tukar macam tu yek? hehe...

Cik nin belum cuba lagi. Nak cuba kena tunggu ada anak lah kan. Haha... so sesiapa yang berpeluang untuk cuba tu, cuba lah yek. Nanti bagitahu kesan dia kat sini. Mujarab ke tak. ;D 

5 comments:

mashi said...

nanti demo yek enin... :P

mastura said...

nnt second baby k.mas try lah..hehe..(nth bile la kan..haha)

Cik Nin said...

mashi> haha...insyaAllah klau jumpa ;D
k.mas> insyaAllah, tahun depan. xpun time enin buat anak. k.mas pun buat la skali. kui3...

adibdaddy said...

anak teman memang bulu mata melentik dah :)

fairus said...

ANAK LELAKI SULONG SAYA BULU MATANYA PANJANG DAN MELENTIK.. SEMULAJADI.. KALAU BULU MATA PEREMPUAN.. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...